عنوان : پاورپوينت غلبه بر اضطراب امتحان
قیمت : 29,400 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوينت غلبه بر اضطراب امتحان دارای 18 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوينت غلبه بر اضطراب امتحان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوينت غلبه بر اضطراب امتحان

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوينت غلبه بر اضطراب امتحان

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوينت غلبه بر اضطراب امتحان :

اسلاید 1 :

  • اولین گام این است كه بین دو نوع اضطراب تمایز قائل شویم. اگر اضطراب شما نتیجه مستقیم عدم آماده‌سازی باشد آن را واكنش طبیعی و منطقی در نظر بگیرید ولی اگر كاملا آماده‌اید ولی با این حال هنوز وحشت زده و یا حساس هستید واكنش شما منطقی نیست. با این كه هر دو این اضطراب‌ها طبیعی تلقی می‌شوند (‌چون هركسی ممكن است آنها را تجربه كند) ولی محققا آنچه اهمیت دارد به دست آوردن دانش و اطلاعات در زمینه چیره شدن بر آثار این گونه اضطراب‌ها می‌باشد.

اسلاید 2 :

  • آماده‌سازی بهترین شیوه به حداقل رساندن اضطراب منطقی است. به نكات زآیر توجه كنید.
  • –        از تلنبار كردن مطالب امتحان اجتناب كنید. تسلط بر كل مطالب یك نیمسال تحصیلی یك روز قبل از امتحان شیوه یادگیری غلطی است و به آسانی اضطراب ایجاد می كند چون وقت كافی برای این همه مطالب در اختیار ندارید.
  • –        كل مطالب و اطلاعاتی را كه در طول یك نیمسال تحصیلی به شما ارائه شده تركیب كنید و به منظور تسلط بر مفاهیم كلیدی و اساسی درس به كارگیرید.
  • –        به هنگام مطالعه از خود بپرسید چه سؤالی ممكن است از شما پرسیده شود آنگاه سعی كنید با ادغام ویكپارچه ساختن تمامی افكاری كه از سخنرانی ها ، یادداشت ها، كتاب ها وخواندنی‌های اضافی به دست آورده اید به آن سؤال پاسخ دهید .
  • –        اگر وقت كافی برای خواندن كل مطالب ارائه شده در نیمسال تحصیلی ندارید. بخشی از آن را كه می توانید بخوانید و روی آن كار كنید ، انتخاب كنید . در امتحان یك هدف خود را ارائه دانش از طریق این اطلاعات قرار دهید.

اسلاید 3 :

  • با تغییردادن دیدگاه خود درباره تجربه امتحان،  ‌می‌توانید از مطالعه كردن لذت ببرید و عملكرد شما نیز بهبود می‌یابد. زیاد از حد به نمره اهمیت ندهید. نمره نه بازتابی از ارزش فردی شماست و نه می‌تواند موفقیت آینده شما را پیش‌بینی كند. نكات زیر را درنظر بگیرید:
  • به خودتان بگوئید كه یك امتحان تنها یك امتحان است چیزهای دیگر هم در زندگی هست. زندگی ابعاد گوناگونی دارد که یک بعد آن مطالعه و یادگیری است . از همه ابعاد لذت ببرید و احساس بودن کنید.
  • بعد از امتحان به خودتان پاداش دهید فیلمی تماشا كنید، برای غذا خوردن بیرون بروید، ‌دیداری با دوستان داشته باشید.
  • از تجسم احساسهای منفی پرهیز كنید.
  • شیوه‌هایی طرح ریزی كنید كه كار شما را در نیمسال تحصیلی بعدی بهبود بخشد.
  • به خاطر داشته باشیدكه منطقی ترین انتظارات این است كه سعی كنید هرچه را می‌دانید تا آنجا كه می توانید،‌ نشان دهید

اسلاید 4 :

  • 1- صبحانه سبك و مناسب بخورید و اگر به آسانی مضطرب می‌شوید از نوشیدن قهوه یا چای غلیظ پرهیز كنید. حتی كسانی كه قهوه را خوب تحمل می‌كنند اگر روز امتحان در مصرف آن زیاده روی كنند ممكن است احساس سبكی سر،‌ دلهره ودلشوره كنند.
  • 2-كاری كنید كه ساعتی قبل از امتحان احساس آرامش كنید . مرور توام با عجله مطالب درسی در آخرین دقایق شروع امتحان، تسلط شما بر كل مفاهیم درسی را زایل می كند و به آن آسیب می زند.
  • 3- سعی كنید زود در محل امتحان حاضر شوید این عمل به آرامش شما كمك می كند محلی را انتخاب كنید كه از درها، پنجره‌ها و دیگر عوامل پرت كننده حواس دور باشد.
  • 4-  از همكلاسی‌هایی كه اضطراب ایجاد می‌كنند و سكون و ثبات شما را بر هم می زنند، پرهیز كنید .
  • 5- اگر انتظار شروع امتحان موجب اضطراب شما می‌شود با خواندن مجله یا روزنامه‌ای توجه خود را از امتحان منحرف كنید.

اسلاید 5 :

  • – ابتدا كل سؤالات امتحانی را مرور كنید؛  سپس دوباره هر سؤال را بخوانید . سعی كنید به امتحان به عنوان فرصتی نگاه كنید كه به شما این فرصت را می‌دهد تابه استاد نشان دهید چه می‌دانید. آنگاه زمان را به نحو مناسب سازماندهی كنید. آسانترین سؤالات را ابتدا پاسخ دهید.
  • برای سؤالات تشریحی، طرح كلی داشته باشید، سپس پاسخ خود را با جمله كوتاهی آغاز كنید. این عمل باعث می‌شود از درهم وبرهمی و تكرار مطالب كه تصحیح كننده را عصبی می‌كند،‌جلوگیری شود. برای سؤالات كوتاه فقط به آنچه كه خواسته شده پاسخ دهید و تنها به نكته اصلی اشاره كنید. اگر بخشی از پاسخ به یادتان نمی‌آید آنچه را كه می دانید تا آنجا كه می‌توانید نشان دهید . اگر اصطلاح دقیقی از خاطر شما رفته آنچه را كه می دانید با عبارات خود بنویسید .

اسلاید 6 :

  • 1– برای سؤالات چند گزینه‌ای، ابتدا تمام گزینه‌ها را بخوانید سپس گزینه‌های آشكار غلط را كنار بگذارید. اگر در مورد گزینه‌های باقیمانده هنوز مردد هستید به اولین برداشت خود تكیه كنید آنگاه سریع علامت بزنید. مراقب واژه‌های گمراه كننده‌ای چون “تنها “، “همیشه “یا ” اكثرا ” در سؤالات باشید .
    2– با شتاب امتحان ندهید. ساعت مچی به همراه داشته باشید و سرعت پاسخگویی خود را برای هر سؤال   هر از چند گاهی وارسی كنید. اگر به نظر می‌آید نمی‌توانید كل سؤالات امتحان را پاسخ دهید برآن بخش‌هایی متمركز شوید كه پاسخ آن را به خوبی می‌دانید. اگر وقت اضافی دارید و تنها اگر مضطرب و مشوش نیستید پاسخ‌های خود را مجددا وارسی كنید

اسلاید 7 :

  • از تمام توان خود برای گرفتن نتیجه خوب استفاده كنید. وقتی این مسأله رخ داد سعی كنید توجه خود را با شیو ه‌های زیر از اضطراب منحرف كنید:
  • 1- از ممتحن سؤالی بپرسید
  • 2- اگر اجازه دارید‌، چیزی بنوشید یا به دستشویی بروید.
  • 3-  چیزی بخورید .
  • 4-  نوك مداد را بشكنید و سپس آن را تیز كنید .
  • 5-  لحظه ای به پاداش پس از امتحان كه برای خود در نظر گرفته اید فكر كنید .
  • 6-  به خود بگوئید: ” بعد می توانم مضطرب شوم ولی حالا وقت امتحان دادن است .”
  • 7-   عضلات كل بدن خود را سفت و شل كنید ، دوباره نفس عمیقی بكشید و سعی كنید نگرش مثبت را حفظ كنید .

اسلاید 8 :

در مرحله‌ای از سن كودك، ترس و اضطراب، یك پدیده رشدی طبیعی بوده و به‌نظر می‌رسد یك هدف تكاملی در پشت آن قرار گرفته است. درجاتی از اضطراب جدایی در كودكان پیش‌دبستانی، نشانه دلبستگی ایمن و سالم به مادر و مراقبت‌كننده او است. در بسیاری از موارد این اضطراب در عرض سه تا چهار دقیقه پس از ترك والد كاهش یافته و متوقف می‌شود;
اضطراب جدایی به‌طور طبیعی بین 18 ماهگی و 3 سالگی رخ می‌دهد كه اوج آن در 12 تا 24 ماهگی است و پس از 24 ماهگی به‌تدریج كاهش می‌یابد. اضطراب كودك هنگام جدا شدن از والدین معمولاً از یك روز به روز دیگر متفاوت است. یك روز كودك هنگام جدا شدن از مادر مضطرب می‌شود. روز دیگر به مادر می‌چسبد و غمگین است و یك روز دیگر، قشقرق راه انداخته و در مقابل جدایی مقاومت و واكنش شدید از خود بروز می‌دهد. به‌تدریج كودك به سمت استقلال می‌رود ولی هنوز مرحله انتقالی می‌تواند مشكل باشد و برای كودك و مادر استرس‌زا باشد.

اسلاید 9 :

  • علت‌های گوناگونی وجود دارد از جمله خستگی و بیماری كودك، تغییر در عادات و برنامه‌های منزل، تغییراتی كه در خانواده رخ می‌دهد مانند: تولد فرزند جدید، طلاق، جدایی والدین، مرگ و یا بیماری اعضای خانواده و عوض شدن پرستار و یا مراقبان كودك. عوامل زیر می‌تواند اضطراب جدایی را در كودك شما كاهش دهد:
    • از 6 ماهگی به بعد در زمان‌هایی كوتاه و به‌طور گه‌گاه از پرستار كودك و یا شخص نزدیك دیگر استفاده كنید تا كودك را مراقبت و نگهداری كند.
    • از 12 ماهگی به بعد كودك را وارد ارتباط با همسالان نمایید. (گرچه كودك در این مرحله معمولاً وارد بازی‌های مشاركتی نمی‌شود) و از 3 سالگی می‌توانید فرصت تجربه بازی‌های گروهی را به او بدهید. از سن 3،4 سالگی كودك می‌تواند بعضی اشكال كلاس‌های پیش‌دبستانی و مهدكودك را تجربه كند، به‌خصوص برای كودكانی كه زیاد به والد خود وابسته هستند

اسلاید 10 :

  • 1 در ابتدا سعی كنید كودك را در زمان‌هایی كوتاه به مراقب جدید یا مهد كودك بسپارید، زمان‌هایی كه بتواند تجربه‌های مثبتی را در آن‌جا داشته باشد.
    2 قبل از آنكه كودك را در محل جدید ترك كرده و تنها بگذارید. كمك كنید تا كودك با محیط و مردم جدید آشنا شود.
    3 روی موارد مثبتی كه در محیط جدید رخ می‌دهد، متمركز شوید. نگذارید بچه‌ها از تصور چیزهای بدی كه ممكن است رخ دهد، نگران شده و بترسند.
    4 اضطراب كودك را به تمسخر نگیرید و او را به‌خاطر این ترس و اضطراب سرزنش و شماتت نكنید.
    5 اجازه دهید تا كودك شما بداند كه می‌فهمید چه قدر سخت است كه انسان از كسی كه تا این حد دوستش دارد جدا شود. كودك را درك كنید و بپذیرید اما زیاد با او همدردی و دلسوزی نكنید.
    6 تسلیم خواسته كودك نشوید و به او بفهمانید كه در امنیت و سلامت خواهد بود.
    7 عشق، محبت و علاقه بی‌قید و شرط خود را از كودك دریغ نكنید.
    8 اگر كودك بزرگ‌تر است، او را به كودكان دیگری كه در آن محیط هستند معرفی كنید و بازی و تفریح خاصی را با آنها ترتیب دهید.
    9 انتظار آن‌ را داشته ‌باشید كه در چند هفته اول ورود به مهد و یا مدرسه كودك خسته باشد و زود تحریك‌پذیر شود.
    10 هنگام ترك كودك او را بوسیده و نوازش کرده و با خوشرویی از او خداحافظی كنید.
    11

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود پاورپوينت غلبه بر اضطراب امتحان
قیمت : 29,400 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 icbc.ir