توضیحات

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت آزمایشهای بتن دارای 21 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت آزمایشهای بتن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت آزمایشهای بتن :

اسلاید 1 :

روش استاندارد برای تعیین خمیرنرمال ( غلظت نرمال )

}هدف :

}این آزمایش برای تعیین غلظت نرمال سیمان یعنی در صد مناسبی از آب می باشد که با آن بتوان خمیر نرمال بدست آورد . نتیجه این آزمایش در تعیین زمان گیرش استفاده می شود .

}وسایل آزمایش :

}1 . ترازو  2 . استوانه مدرج   3 . دستگاه ویکات

}

اسلاید 2 :

}روش آزمایش :

}450 گرم سیمان را با درصدهای مختلف ( 5/27 در صد – 5/25 در صد ) وزن سیمان از آب تمیز مطابق روش استاندارد مخلوط میکنیم . سپس خمیر سیمان بدست آمده را به صورت توپی در آورده و آن را چند بار از این دست به این دست می اندازیم و سپس آن را از انتهای گشاد وارد قالب می کنیم وحلقه را کاملاٌ پر می کنیم و خمیر اضافی را از روی آن بر می داریم . ضمناٌ باید مواظب باشیم که خمیر در موقع وارد کردن در حلقه فشرده نشود .

}

اسلاید 3 :

}تعیین غلظت :

}در هنگامی که ما با درصدهای مختلف این آزمایش را انجام میدهیم اگر عدد 10 میلیمتر بدست آمد که همان مقدار غلظت نرمال است . ولی اگر بدست نیامد با روی نمودار بردن داده ها درصد آب مورد نیاز برای غلظت نرمال بدست می آ ید .

}

اسلاید 4 :

روش استاندارد برای تعیین زمان گیرش سیمان

}هدف :

}تعیین زمان گیرش سیمان به وسیله دستگاه ویكات ـ گیرش اولیه و گیرش نهایی سیمان

}وسایل آزمایش :

}1 ـ ترازوبادقت از گرم  2 ـ پیمانه مدرج شیشه ای 3 ـ دستگاه ویكات 4 ـ سیمان خشك 5 ـ به مقدار كافی آب 6 ـ كاردك 7 ـ روغن و 8 ـ وسایل دیگ‍‍‍ر;

}در این آزمایش ما باید به ترتیب به مقداره 5 / 27 ـ 5 / 25  درصد وزن سیمان آب اضافه كنیم ولی چون اگر بخواهیم سه بار این آزمایش را تكرار كنیم با در صدهای مختلف و این كار در زمان كوتاه آزمایشگاه كافی نمی باشد , مافقط با 5 / 26  در صد این آزمایش را انجام می دهیم  .

}

اسلاید 5 :

}شرح آزمایش :

}مقدارgr450 سیمان را به داخل ظرف می ریزیم و پس به اندازه 5 /26  درصد وزن آن به سیمان آب اضافه كنیم و سپس آن را بصورت خمیر نرمال  در آورده و پس بصورت توپی در آورده وآن را در محفظه ای كه از قبل روغن كاری شده است برای آزمایش ویكات قرارمی دهیم و اضافی آن را از روی آن برمی داریم .

}پس از 30  دقیقه برای اولین بارسوزن دستگاه را رها می كنیم و میزان نفوذ را اندازه می گیریم وبعد از 30  دقیقه , بعد از هر10  دقیقه یكبار سوزن را رها می كنیم و میزان نفوذ را اندازه می گیریم . در اوایل چون سیمان هنوز خود را نگرفته میزان نفوذcm40  است ولی به ترتیب این مقداركم می شود و ما در زمانی كه میزان نفوذ به 25  میلیمتر رسید كه به آن زمان گیرش اولیه می گویندآن رایاداشت می كنیم .

}واحیا ناً اگراین زمان كه را بدست نیاوردیم آن  را بوسیله روی محور بردن بدست  می آوریم.

}این كار بوسیله درونیابی صورت می گیرد , وزمان گیرش نهایی زمانی صورت می گیردكه دیگركه دیگر سوزن ویكات در خمیر سیمان فرونرود .

}تذكر :

}در هنگام آزمایش  باید دقت شودكه سوزن ویكات درهردفعه تمیزشود ومحلی كه سوزن فرودمی آید نبایدبه هم نزدیك باشد و خیلی باید دقت شودكه سوزن كج نباشد .

}نكته دیگر اینكه درزمان گیرش سیمان عوامل محیطی مختلفی دخالت دارد , از قبیل آب , دمای آب ,

}دمای محیط آزمایش و … پس نتیجه اینكه , جوابی كه , ازاین آزمایش بدست می آوریم . حدثی بوده و كاملاً جواب دقیق نمی باشد، بلكه تقریبی می باشدو ممكن استدر آزمایش دیگر با كمی تغییر در شرایط محیطی جواب كمی تغییر كند .

}

اسلاید 6 :

روش استاندارد برای تعیین جرم حجمی حقیقی و ظا هری سیمان

}بخش اوّل آزمایش :

}تعیین جرم حجمی سیمان ( حقیقی ) ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍             

}هدف:

}تعیین جرم حجمی حقیقی سیمان است .

}تذكّر : جرم حجمی حقیقی سیمان می باشد . وجرم حجمی ظاهری سیمان برای طرح و كنترل مخلوط های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد .

}وسایل آزمایش :

}1 ـ بالن لوشاتلیه 2 ـ نفت یا بنزین 3 ـ ترازو 4 ـ قیف 5 ـ سیمان

}

اسلاید 7 :

}شرح آزمایش :

}بالن را با دقت تا نقطهای بین علامتهای 1 ـ 0  میلیمتردرساقه بالن پرمی كنیم وپس بوسیله ترازو وزن بالن و نفت را با دقت  gr1 ـ 0  اندازه می گیریم , سپس مقداری سیمان , حدود 64 گرم را به تدریج به داخل بالن می ریزیم و برای سهولت در ریختن سیمان داخل ظرف از یك سیم و یك قیف استفاده می كنیم و پس از اینكه تمامی سیمان را داخل بالن ریختم , در پوش بالن را گذاشته و آن را بصورت مایل تكان می دهیم تا هوای داخل سیمان خارج شود و هیچ حبابی داخل آن نباشد

}

اسلاید 8 :

}پس از اینكار وزن حباب وسیمان را دوباره اندازه می گیریم تا پس از كسر وزن قبلی وزن دقیق شده سیمان اضافه شده بدست آید . وپس سطحی راكه سیمان درنفت است ونفت بالا آمده رایادداشت می كنیم . واز تفاوت دو وزن ودوقرائت , وزن وحجم دانه های ذرات سیمان بدست می آید . وپس جرم حجمی سیمان را بدست می آوریم .

اسلاید 9 :

}بخش دوم آزمایش :

}تعیین جرم حجمی ظاهری سیمان :

}وسایل آزمایش :

}1ـ استوانه مدرج 2ـ سیمان 3 ـ ترازو

}شرح آزمایش :

}ابتدا استوانه مدرج را خالی وزن می كنیم و پس سیمان را به آرامی داخل استوانه باحجم دلخواه    می ریزیم .

}نكته اینكه : سیمان بایدبه آرامی ریخته شود و به استوانه ضربه نخوردتاسیمان متراكم نشود و حجم ظاهری سیمان تغییر نكند . حجم را قرائت می كنیم : حال مجموعه استوانه با سیمان را وزن می كنیم .

}وپس بوسیله رابطه زیر جرم حجمی ظاهری سیمان را بدست می آوریم .

}

اسلاید 10 :

روش آزمایش استاندارد برای تعیین مقاومت کششی سیمان

}هدف:

}تعیین مقاومت کششی ملاتهای سیمان هیدرولیکی

}وسایل آزمایش :

}1 ترازوی دقیق  2 الکهای نمره(20 و 30 )  3 . استوانه مدرج  4 . کاردک  5 . قالبهای بریکت

} 6 . دستگاه آزمایش کششی   7 سیمان    8 . ماسه

}نسبت اجزاء غلظت و اختلاط ملاتها :

}نسبت اجزاء ملات استاندارد بصورت 1 قسمت وزنی سیمان به 3 قسمت وزنی ماسه استاندارد می باشد . و مقدار آب مورد نیاز همان مقدار آبی است که برای ساخت خمیر نرمال استفاده می شود.

}

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir