توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد بلوتوث دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد بلوتوث  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد بلوتوث،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد بلوتوث :

مقدمه:
اجازه بدهید بررسی سیستم بلوتوث را با مروری سریع بر دستاوردها و اهداف آن آغازنماییم.واحدپایه در سیستم یک (پیکونت)است که از یک گره اصلی و حداکثر (گره پیرو فعال)به فاصله ده متر تشکیل شده است.در یک فضای بزرگ واحدمی توان چندین پیکونت داشت وحتی می توان آنها را از طریق یک گره که نقش پل ایفا می کندبهم متصل کرد.به مجموعه ای از پیکونت های متصل بهم اصطلاحا “شبکه متفرق” می گویند.

در یک پیکونت علاوه بر هفت گره فعال پیرو می تواندتا 255گره غیرفعال وجودداشته باشد.اینها دستگاههایی هستند که گره اصلیآنها را درحال استراحت وکم توان واردکرده تامصرف باطری آن کاهش یابد.یک ایستگاه درحال غیرفعالهیچ کاری نمی تواند انجام بدهدبه جز آنکهبه س

یگنال فعال سازیخود یا سیگنال Beaconکه از گره اصلیمی رسدپاسخ بدهد.به غیر ازاین حالات دوحات میانیدر مصرف توانبه نامهای حالت SNIFF AND HOLDنیز وجوددارد.دلیل اصلی (اصلی/پیرو)آن بودکه طراحان آندر نظر داشتندقیمت کلسیستم بلوتوث پیاده سازی شده بر روی تراشه زیر پنج دلار باشد.نتیجه تصمیم گیری آن است که گره های پیروتقریبا غیرهوشمند و ساده هستند واساسا آنچه را که گره اصلیبه آنها دستوربدهداجرا می گنند.یک پیکونت سیستمی مبتنی بر

TDMمتمرکز است که در آن هستهمرکزی بر سینگال ساعت نظارت دارد وتعیین می کند ه چه دستگاهی و در کدام برش زمانی مخابره داشته باشد.تبادل اطلاعات صرفا بین گره مرکزی و گره های پیرو انجام می شود و ارتباط مستقیم دوگره پیرو (مثلا)دوصفحه کلید یا دوچاپگر) ممکن نیست

تاریخچه بلوتوث

فكر اولیه بلوتوث در شركت موبایل اریكسون در سال 1994 شكل گرفت. اریكسون كه یك شركت سوئدی ارتباطات راه دور است در آن زمان در حال ساخت یك ارتباط رادیوئی كم مصرف و كم هزینه بین تلفن های همراه و یك گوشی بیسیم بود.
كار مهندسی در سال 1995 شروع شد و فكر اولیه به فراتر از تلفن های همراه و گوشی های آنها توسعه یافت تا شامل همه انواع وسایل همراه شود، با هدف ساخت شبكه های شخصی كوچك از وسایل مختلف در طول آن زمان اریكسون نام بلوتوث را از نام یك پادشاه دانماركی گرفت كه بین سالهای 940-981 میلادی می زیست.

تصویر شماره 1-

شاه هرالد بلاتاند دوم (مشهور به بلوتوث) در دوره حكومت خود كه یك وایكینگ بود بطور صلح آمیز دانمارك، نروژ شمالی و سوئد جنوبی را با هم متحد كرد (البته با زور و بدون كابل!!!). این كار به او شهرت یك پادشاه ماهر در ارتباط و مذاكره در تاریخ را داد.

تصویر شماره 2

برای اریكسون اسم بلوتوث برای فن آوری ای داده شده كه امیدوار بود بتواند بطور صلح آمیز وسایل مختلف را متحد كند.
اریكسون می دانست كه اگر فقط یك شركت این استانداردها را حمای

ت كند هرگز موفق نخواهد شد.
در سال 1998، اریكسون یك موافقتنامه با IBM،‌Nokia،Intel،Com3،Microsoft و Tooshiba امضا كرد و گروه Bluetooth SIGرا بوجود آورد، هدف این گروه نظارت بر پیشرفت وعمومی ساختن آن بود.

بلوتوت چیست؟
پس از یك سمینار عصرانه به خانه برگشته اید نوت بوك در كیف و تلفن همر

اه در جیب داریدو در سمینار امروز یادداشت هایی در نوت بوك خود نوشته اید همین كه به خانه می رسید و از كنار چاپگرجوهر افشان خود عبور می كنیدنوت بوك چاپگر را پیدا می كندو بطور خودكار یادداشت های سمینار را به چاپگر ارسال میكند و آنها را روی كاغذ چاپ میكند.

تصویر شماره 3

در همین حال PDA كامپیوتر رومیزی را تشخیص داده و درخواست می كند دفترتلفن و برنامه روزانه شما را Update كند و همچنین همه پیامهای email را كه ارجحیت آن را از قبل تعیین كردیددرخواست میكند.
همه این كارها در زمانی رخ میدهد كه كت خود را درآورده و برای نوشیدن نوشابه به سمت یخچال می روید در عرض چند دقیقه تلفن همراه شما بوق می زند تا به شما اعلام كند عملیات چاپ یادداشت ها تمام شده است به طرف چاپگر رفته و یادداشت ها را می خوانید بلافاصله پس از آن PDA شما بوق می زند تا به شما اعلام كند دفترچه تلفن و برنامه روزانه شما را بهنگام كرده و شماemail جدید دارید.

به دنیای بلوتوث خوش آمدید;.

تصویر شماره 4
بلوتوث یك قن اوری بیسیم كوتاه برد است كه به (كامپیوترها دستگاه ضبط و پخش استریو اتومبیل ها لوازم خانگی وهمه وسایل دیگری كه می توانید ارتباط آنها را با یكدیگر فكر كنید امكان ارتباط می دهد.

تصویر شماره 5
یكی از جالبترین نكات درباره این استاندارد روشی است كه وسایل مجهز به تراشه های بلوتوث بطور خودكار یكدیگر را تشخیص میدهند ارتباط برقرار می كنند و داده ها را با دستور شما بدون دخالت شما

تصویر شماره 6

انتقال می دهند.
در خصوصیات بلوتوث بك ارتباط رادیویی با برد كوتاه داده شده است این استاندارد همچنین یك برد متوسط صد متری دارد اما به ندرت بكار می رود چون به توان الكتریكی و هزبنه بیشتری نیاز دارد.

تصویر شماره 7 ر باند فركانس رادیویی یا علمی صنعتی پزشكی از240 تا 248 گیگاهرتز عمل می كند.

تصویر شماره 8

سازندگان و طراحان این فركانس را به این دلیل انتخاب كردند كه در سراسر جهان به رایگان در دسترس است و محدودیتهای داشتن مجوز را ندارد.
تصویر شماره 9

Piconet
:

تصویر شماره 10
یک دستگاه بلوتوث که نقش اصلی(master) را ایفا میکند میتواند با 7 دستگاه که نقش پیرو((slave را دارند در ارتباط باشد

تصویر شماره 11

.این شبکه یک گروه 8تایی را تشکیل میدهد که piconet یا خوشه بلوتوث نامیده میشود.در هر زمان داده ها میتوانند بین یک master و slave انتقال پیدا کنند.

تصویر شماره12

از خصوصیات دیگر بلوتوث این است که اجازه میدهد 2 یا چند piconet با هم متصل شوند ویک scaternet را ایجاد میکند،این ارتباط از طریق router صورت می گیرد

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir