توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد ناهنجاریهای بدمینتون دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد ناهنجاریهای بدمینتون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد ناهنجاریهای بدمینتون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد ناهنجاریهای بدمینتون :

تاریخچه
تاریخچه بدمینتون در جهان
از دوران بسیار قدیم در ژاپن بازی بدمینتون به نام آل بین وجود داشته است. آزتكها (از سرخپوستان مكزیك) و اینكاها نیز به این ورزش علاقه داشته‌اند و در دوره رنسانس، زمانی كه این ورزش در اروپا به عنوان تفریح اوقات فراغت اشراف درآمده، آن را در قصرها، چمنزارهای تفریحی و حتی روی عرشه قایقهای بادبانی بازی می‌كرده‌اند.

انقلاب فرانسه به سال 1789 به این ورزش جنبه همگانی بخشید و آن را تبدیل به تفریح روزهای یكشنبه عده زیادی از مردم نمود و سرانجام افسران انگلیسی مستقر در هندوستان با این بازی آشنا شدند و در سال 1869 آن را به انگلستان آوردند. دوك بیوفرت به این بازی علاقه‌مند شد و امكانات آن را در قصری به نام بدمینتون فراهم آورد و از میهمانان خود با این بازی پذیرایی كرد. نام بدمینتون از این كاخ گرفته شده است.
پس از آن مقررات خاص و قوانین لازم برای بدمینتون تدوین گردید و به شكل رسمی درآمد و بین باشگاهها و كشورهای جهان مسابقاتی برگزار گردید. اینك مدت بسیار زیادی است كه بدمینتون جنبه جهانی گرفته است. در سال 1934 فدراسیون بین‌الملی بدمینتون (IBF) به وجود آمد و اكنون بیش از هفتاد كشور جهان در آن عضویت دارند.
در المپیك 1972 نمایشی از ورزش بدمینتون برگزار و از المپیك سال 1992 این رشته به طور رسمی وارد بازیهای المپیك گردید.
معتبرترین مسابقات تیمی مردان جهان از سال 1948 به نام توماس كاپ و تیمی بانوان از سال 1956 به نام اوبركاب هر سه سال یك بار انجام می‌شود. سرجورج توماس اولین رئیس فدراسیون بین‌المللی بدمینتون بود. دیگر مسابقات مهم این رشته در سطح جهان عبارتند از:
مسابقات انفرادی (یكنفره و دونفره) قهرمانی جهان – مسابقات جایزه بزرگ – مسابقات آزاد جهانی انگلستان- مسابقات سودرمن – مسابقات اختصاصی هر قاره به صورت تیمی و انفرادی.
مسابقات یاد شد، در هر دو قسمت مردان و بانوان برگزار می‌شود.

علاوه بر آن، مسابقات بین‌المللی متعددی به مناسبتهای مختلف در سطح جهان انجام می‌گردد.
از صاحب نامان بدمینتون در سطح جهان، كشورهای چین، اندونزی، كره جنوبی، مالزی و اخیرا دانمارك را می‌توان نام برد.

تاریخچه بدمینتون در ایران
در ایران و در جنوب كشور به ویژه مسجد سلیمان و آبادان، اتباع انگلیسی بدمینتون بازی می‌كرده‌اند. از این رهگذر تعدادی از ایرانیان هم با آن آشنا شدند و آن را آموختند و به همین دل

یل اولین قهرمانان ایران و تیم ملی در سالهای نخستین شروع فعالیت رسمی بدمینتون، بازیكنان این مناطق بودند.
فدراسیون بدمینتون ایران در سال 1351 تشكیل و فعالیت رسمی بدمینتون در ایران آغاز گردید. تیم بدمینتون ایران در مسابقات آسیایی تهران، سال 1353 به مقام هشتم آسیا دست یافت.
از استانهای صاحب نام بدمینتون كشور، می‌توان زنجان، تهران، اصفهان، یزد، گلستان و قم را نام برد. اولین دوره مسابقات قهرمانی ایران به صورت رسمی در سالن ورزش دانشگاه شهید بهشت

ی تهران با شركت 24 تیم برگزار شد.
انجمن بدمینتون آموزشگاههای كشور در سال 1360 تشكیل گردید. اما بنا به دلایلی اولین دوره رسمی مسابقات آموزشگاهها در سال 1366 در شهر زنجان با شركت شش تیم برگزار گردید. پس از آن، همه ساله مسابقات مذكور با كمیت و كیفیت بیشتر و بهتری برگزار می‌شود و تعداد تیمهای شركت‌كننده هر یك از سه مقطع تحصیلی، در هر دوره از مسابقات بیش از بیست تیم از استانهای مختلف كشور می‌باشد.

اسكولیوز (انحنای ستون فقرات به طرفین)
1- افتادگی شانه: وضعیتی كه در آن شاخه‌ها در راستای یك خط افقی قرار نگرفته در این وضعیت یك طرف بدن قوی شده و طرف دیگر در حالت ضعف باقی می‌ماند و شانه طرف ضعیف به طرف پایین متمایل می‌گردد و حالت افتادگی به خود می‌گیرد. اگر در مراحل اولیه این ضعف تشخیص و درمان نگردد پیشرفت آن موجب تغییراتی در ستون فقرات خواهد شد و سبب پشت كج می‌شود اغلب به دلیل فعالیت یك جانبه كج پشتی بیشتر توسعه می‌یابد.
عوامل: (تمرینهای نامتعادل)
در ورزش بدمینتون استفاده از دست مسلط بدون توجه و به كارگیری دست دیگر برای مدت طولانی و قرار گرفتن وضعیت بدن در حالت نامتعادل از عوامل ایجاد ناهنجاری است.
یعنی تمرینهایی را به صورت غیرمتقارن انجام می‌دهند چرا كه در اجرای این ورزش مثل (زدن ضربه سرویس) بخشی از بدن قسمت دست درگیر فعالیت و كار مداوم شدید است در شرایطی كه بخش دیگر به آن میزان درگیر فعالیت نمی‌شود این طریقه تمرین باعث رشد بیشتر ع

ضلات در یك طرف می‌شود.
به تمرینات جبرانی یا اصلاحی قدرتی و انعطاف‌پذیری برای طرف مقابل بدنشان نیاز دارد تا بدین وسیله از رشد بیش از اندازه یك طرف بدن و كج پشتی پیشگیری شود.
تمرینهای اصلاحی:
– با دستی كه شانه در آن سمت افتاده است از بارفیكس آویزان شوید
– دمبل را در دست چپ خود بگیرید سپس آن را از طرف پایین به بالای سر خود ببرید و بعد با دست دیگر دمبل را بگیرید و حركت را دوباره تكرار كنید.
– در موقع تمرینات از دست غیر برتر هم استفاده كنید تا تعادل برقرار شود.

2- چرخش كمر : (پشت كج)
در ضرباتی مانند اورهد- درایوبك و اسمش بك
اورهد: تاس فورهندی است كه سمت مخالف دست راكت و كاملا بیرون از بدن روی توپ‌های كه سرعت زیادی دارند و به سمت گوشه بك هند انتهای زمین در حركتند، زده می‌شود. الگوی حركتی اورهد شباهت زیادی به تاس فورهند دارد و اصولا یك ضربه دفاعی است و زمانیكه بازیكن شباهت زیادی به تاس فورهند دارد و اصولا یك ضربه دفاعی است و زمانیكه بازیكن فرصت گام برداشتن و حتی چرخیدن به سمت توپ را ندارد استفاده می‌شود این ضربه بدلیل چرخشهای غلطی (از نظر بیومكانیكی) كه در كمر بوجود می‌آورد باید كمتر استفاده شود
درایو بك هند و اسمش بك هنر:
در این ضربات توپ به سمت مخالف دست راكت یا قسمت بك هرفرد در موقع زدن ضربه چرخش كمر ایجاد می‌شود كه اصطلاحا انحراف جانبی ستون فقرات به چپ یا راست را پشت كج یا كجی ستون فقرات می‌نامند (این ناهنجاری در زمان تمرینات مداوم و طولانی اتفاق می‌افتد.

تمرینات اصلاحی:
– بایستید و دستها را در بالای سر در یكدیگر قفل كنید سپس در جهت مخالف انحراف ستون فقرات به پهلو خم شوید.

– بر زمین زانو بزنید دستی كه در جهت مخالف انحراف ستون فقرات است را در زیر بغل قرار دهید و دست دیگر را بالای سر نگه دارید سپس به سمت دستی كه زیربغل است خم شوید.

لوردوز
1- لوردوز كمری:
افزایش بیش از حد گودی كمر كه اگر این قوس از 40 تا 60 درجه بیشتر باشد لوردوز كمر گفته می‌شود عوامل ایجاد پشت گود در ورزش بدمینتون: در ضرباتی مانند: تاس و دراپ و اسمش در موقع زدن ضربه تاس اگر توپ را بالای سر خود نبیند و به سمت عقب خم شود یعنی (تقل

ید الگوهای حركتی غلط در بلندمدت) نیز می‌تواند در ایجاد و یا تشدید این عارضه موثر باشند و همچنین در ضربات دیگر مثل ضربه اسمش به خاطر اینكه سنگینی وزن بدن به پای عقب ریخته می‌شود و در لحظه زدن ضربه بالاتنه به سمت عقب خم می‌شود تا با قدرت بیشتری به توپ ضربه وارد شود باعث می‌شود به مرور زمان و تكرار این حركت باعث ناهنجاری پشت گود می‌شود.
تمرینهای اصلاحی: حالت چهار دست و پای گربه را به خود گرفته و با انقباض عضلات شكم بكوشید تا قوس ناحیه كمر را كم كنید.
– روی زمین و به پشت دراز بكشید پاها را از ناحیه ساق به دست بگیرید و به طرف شكم جمع كنید سپس سر و سینه خود را به طرف پاها ببرید.
– پاها را به طرف سینه بگیرید و حركت گهواره را انجام دهید.
2- لوردوز گردنی:
ستون فقرات در ناحیه گردن به سمت جلو تحدب دارد.

احتمال عوامل ایجاد سر به جلو در ورزش بدمینتون:
در موقع حالت آماده وسط زمین در موقع حالت آماده برای دریافت سرویس در این صورت بدن و سر متمایل به سمت جلو و دست‌ها به طوری جلوی بدن قرار دارند این حركت باعث می‌شود به مرور زمان در فعالیتهای بلندمدت این ناهنجاری صورت پذیرد.

تمرینهای اصلاحی:

– حذف عادات حركتی غلط و سعی فرد برای قرار دادن سر در وضعیت طبیعی.
– می‌توانید در یكی از دو حالت ایستاده یا نشسته قرار گرفته و با گذاشتن كف دست خود بر روی پیشانی از حركت سر به جلو خودداری كنید و به آن مقاومت دهید به گونه‌ای كه عضلات ناحیه قدامی منقبض شود.

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 icbc.ir